Van bron tot bord

Restaria neemt de verantwoordelijkheid om bewust te kiezen voor producten met een Beter Leven-keurmerk, zonder de consument daar meer voor te laten betalen. We willen de achtergrond kunnen vertellen van onze producten en weten waar onze producten vandaan komen. Zo zijn onze Hereford hamburgers van 100% scharrelrundvlees en werken we met lokale leveranciers, zodat u van bron tot bord weet waar uw overheerlijke gerechten vandaan komen! De reguliere cafetaria en het eetcafé worden dichter bij elkaar gebracht met een unieke, doordachte formule. Gemak, puur, geniet en smaak zijn de kernwoorden van Restaria die ‘van bron tot bord’ bijdragen aan de duurzaamheid van de formule.

Wie zijn wij?

Restaria is dé cafetaria-formule van Bidfood (voorheen Deli XL), gericht op de cafetaria van de toekomst!

De afhaal is en blijft ten alle tijden de basis van iedere cafetaria, maar gezien de toenemende concurrentie in de horeca moeten we als cafetaria-sector mee in deze veranderingen. Bidfood denkt met Restaria hier het antwoord op te hebben door de traditionele cafetaria te combineren met een eetcafé. Qua uitstraling en sfeer lijkt een Restaria op een eetcafé, terwijl de prijzen een stuk voordeliger zijn en een Restaria wel de toegankelijkheid heeft van een cafetaria. Het uiteindelijke doel hiervan is dat de consument een 'Uit-eten' gevoel krijgt bij een bezoek aan een Restaria, en dus ook aan Restaria denkt wanneer hij makkelijk en snel buiten de deur wil eten.

Door deze positionering is Restaria ook niet alleen interessant voor bestaande cafetaria's, maar kunnen ook eetcafé's en lunchrooms zich aansluiten bij Restaria. Wil jij als eetcafé meer omzet uit afhalen gaan halen? Of als lunchroom meer focus op de avonduren leggen? Dan is Restaria daar uitermate geschikt voor!

Geïnteresseerd?

Feiten en cijfers

Restaria is een relatief nieuwe formule in Nederland, waar de eerste vestiging opende in Helden op 1 april 2017. Sindsdien hebben er veel ontwikkelingen plaatsgevonden aan zowel de voor- als achterkant van de formule. Zo zijn er een flink aantal vestigingen bij gekomen en is de formule in totaliteit gegroeid. Een aantal interessante feiten:

  • 47 geopende vestigingen
  • ± 600 medewerkers in alle Restaria's
  • ± 15% hogere gemiddelde besteding aan de kassa
  • + 285% bereik op social media

Bovenstaande feiten zorgen uiteindelijk voor een forse omzetgroei voor de ondernemers, waarbij vanuit Restaria óók gekeken wordt hoe de marge verbeterd kan worden. Naast een scherpe inkoopprijs worden de ondernemers geholpen in het inzichtelijk maken en verbeteren van de winstmarges, zodat de Restaria-locatie zo optimaal mogelijk draait.

Benchmarking, sturen op cijfers en slimme keuzes maken in overleg met de ondernemer zorgen ervoor dat je als Restaria uiteindelijk succesvol kunt zijn.

Onze speerpunten

Social media

Professionele ondersteuning op Social Media waarbij de ondernemer geholpen wordt om de juiste content op de juiste tijdstippen te plaatsen, waarbij een gezonde balans tussen commercieel en persoonlijke content van belang is.

MVO

Duurzame producten en maatschappelijk verantwoord ondernemen, van bron tot bord. We helpen de ondernemer om duurzamer te ondernemen, zonder daarvoor geforceerd een meerprijs voor te moeten betalen.

Eigen baas

Jij blijft als ondernemer altijd baas in eigen zaak, en bepaalt zelf welke koers je wil gaan varen. Restaria helpt alleen met de facetten van jouw bedrijfsvoering waar jij behoefte aan hebt.

Thema acties

Speciale ‘thema-acties’ tijdens de rustige dagen van de week, gericht op het verhogen van de omzet op deze dagen. Je bepaalt zelf op welke dagen en hoe vaak je deze acties inzet.

Transparantie

Bidfood exploiteert Restaria als een onderdeel wat geen winst of verlies dient te maken. Hierdoor ligt de focus volledig op het ontzorgen van onze ondernemers.

Collectiviteit

Restaria gelooft dat door de krachten en kennis van ondernemers te bundelen we samen naar een hoger niveau in de markt kunnen groeien.

Fry's World

"Hey, ik ben Fry!"

"Tijdens mijn bijbaantje in Restaria werd ik plots opgezogen door de afzuigkap! Even later belandde ik in deze te gekke wereld! Het is hier héél tof, maar alles is anders! Het regent frietjes! Er is een ijsprinses! Oh, en ik heb een hele koele koelkast ontmoet!"

"Zie ik je snel weer terug in een Restaria? Dan vertel ik je over mijn nieuwe avonturen?"

Fry's World is het kinderthema van Restaria! Nieuw binnen Restaria is het kinderthema Fry's World, wat gericht is als compleet kinderconcept van box tot en met placemat. Het is voor Restaria belangrijk om ook de jongere gast met een geweldig gevoel naar huis te sturen. Fry vertelt van allerlei verhalen, van de oorsprong van producten tot de avonturen met vriendjes en vriendinnetjes. Kom snel naar jouw Restaria-locatie om meer over Fry en zijn vriendjes te weten te komen!  

In samenwerking met KiKa wordt er vanuit alle locaties bijgedragen door €0,50 per kidsmenu te doneren, want samen maken we het verschil!